Asistenční služby u pojištění majetku: s čím vším pomohou?

Asistenční služby jsou v rámci řady pojištění, hned vedle pojištění vozidla, majetku či života, samozřejmostí. Nejedná se ale pouze o nějaký rádoby bonus nebo marketingový trhák. Při správném nárokování Vám pojišťovna opravdu ušetří peníze a poradí v krizové situaci. Přečtěte si, jak asistenční služby co nejlépe využít a zorientujte se v tom, na co máte nárok. 

Co vše mi proplatí

Věděli jste, že Vám pojišťovna zařídí a proplatí návštěvu zámečníka, když si omylem zabouchnete dveře? Stačí zavolat na linku a seženou Vám odborníka a také proplatí jeho práci. Pokud byste neotáleli a profesionála zavolali sami, stačí uchovat doklad s částkou, kterou jste platili, a ten zaslat pojišťovně. Stejně můžete postupovat v rámci služeb opraváře k poškozeným spotřebičům (i v pozáruční době), elektrikáře, instalatéra, plynaře, topenáře, sklenáře, kominíka nebo pokrývače.

Fotky zdarma z Zámečník

Navíc některé pojišťovny hradí také likvidaci sršního či vosího hnízda a dezinsekci obecně. V rámci vyšších variant pojištění majetku najdete také cykloasistenci, která se vztahuje na poruchu nebo nehodu Vašeho jízdního kola, v jejímž důsledku někde uvíznete s prasklou duší nebo se zraníte. Nebojte se využít asistenčních služeb IT konzultací, pokud si nevíte rady s poruchou počítače. U sjednávání pojistky na byt či dům se o těchto službách informujte nebo se obraťte přímo na nás.

Limity a výluky

Limity na asistenční zásahy jsou u každé pojišťovny jiné, ale pohybují se od 2 000 Kč do 20 000 Kč v závislosti na zvolené variantě pojištění. Pamatujte si, že na asistenční služby se nevztahuje spoluúčast. U některých poruch a oprav je četnost těchto zásahů neomezená a vždy hrazená. Při sjednávání pojistky si tyto limity vyžádejte. Je totiž rozdíl, pokud Vám v rámci opravy prasklého vodovodního potrubí pojišťovna proplatí 2 000 Kč nebo 10 000 Kč.

Asistenční služby se nevztahují na úhradu prací v prostorách podnikání nebo ve společných prostorách bytového domu, pouze u Vás doma. Pokud ovšem k havárii došlo kvůli stavebním pracím, rekonstrukci nebo se jedná o běžnou údržbu, pojišťovna vám bohužel také nepomůže.

Jak postupovat

Pokud Vám to situace umožňuje, tak v případě poruchy ihned volejte přímo na linku asistenčních služeb u Vaší pojišťovny. Mezitím si připravte smlouvu (číslo smlouvy), ať Vás operátor může identifikovat. Sdělte mu také telefonní číslo, na které Vás může kontaktovat a popište mu situaci s přesnou adresou a místem. Jestli se na linku nedovoláte (např. o víkendu), zkuste najít a zavolat odborníka sami. Ujistěte se ale, že se jedná o autorizovanou firmu či jedince.

Po zásahu či opravě si připravte všechny podklady:

  • účet či doklad o zásahu, který Vám odborník vystavil (vždy to musí být profesionál, nelze proplácet služby rodinného příslušníka či souseda)
  • smlouvu (číslo smlouvy)
  • popis události s uvedením přesného času a místa, někdy také času příjezdu opraváře apod. (lze vyčíst z dokladu)
  • fotodokumentace (není vždy podmínkou, ale určitě tím nic nezkazíte)
  • číslo účtu, kam chcete zaslat proplacené peníze.

To vše zašlete pojišťovně prostřednictvím webu (hledejte e-podatelnu, tlačítko „nahlásit škodu“ apod.) a očekávejte peníze do stanovené lhůty. Všechny tyto věci také dokáže vyřešit Váš finanční poradce, který Vám s tím může pomoct.

Ing. Zygmunt Grudziński